Nackspärr/Nacksmärta/Spänningshuvudvärk

I detta program lär du dig hur du kan hjälpa dig själv med flera olika övningar för att få omedelbar effekt och smärtlindring vid spänningshuvudvärk, nackspärr eller nacksmärta. Du lär dig hur du kan smärtlindra dig själv snabbt. Vilka träningsövningar som passar för att minska spänningar och smärta. Hur du kan stretcha på bästa sätt för att minska risken för flera dagar med nacksmärta, spänningshuvudvärk.

Du får veta hur du ökar din mobilitet, hållning, stretch och egenbehandling så att du blir av med din smärta och att den inte kommer tillbaka. Dessa övningar är lätta att använda regelbundet och går att göra under arbetsdagen. Du får bäst effekt om du gör lite rörlighet varje dag.

Pris: 349 kr

Redskap: Går att utföra utan redskap. Men om du vill kan du använda petflaska, hantel eller gummiband. Foamroller eller kavel. 

Symtom: Vaknar med nacksmärta eller nackspärr. Smygande nacksmärta som övergår i huvudvärk. Stressig dag som slutar med spänningshuvudvärk. Spänningshuvudvärk i många dagar på rad. Huvudvärk utan förstå orsak. Huvudvärk som kommer i närheten av menstruation eller pms. Spända muskler kring nacken. Känner efter dagens slut att axlarna sitter högt upp av spänninger eller stress.

Denna webbplats använder cookies. Genom att trycka Tillåt accepterar du vårat användande av cookies.  Läs mer