Förbättra din hållning

Att förbättra sin hållning är något som man ofta får höra av sina föräldrar och då har det med utseende att göra. Jag tycker inte att utseendet är så viktigt, men jag vet att mina patienter ibland kan få väldigt ont i nacken och ryggen om dem har försämrad hållning. Detta beror oftast på svaga muskler och går lätt att stärka upp. Så om du får ont av att du har en försämrad hållning är detta program perfekt. Kanske sitter du vid datorn och arbetar hela dagen och då blir musklerna väldigt trötta. Det är då vanligt att ”säcka ihop” lite och få tillfällig dålig hållning. Detta går att motverka med starka muskler, för då blir musklerna mer uthålliga och orkar mer påfrestning. I detta program har jag satt ihop de bästa och effektivaste övningarna för en förbättrad hållning. Övningarna är enkla effektiva och lätta att utföra. Träningen går anpassa så den passar både dig som inte är van att träna men även för den tränaringsvana. Det bästa är att du ofta får minskad smärta i nacken, bröstryggen eller axlar av att träna upp dessa muskler. Ofta ger en förbättrad hållning även minskad smärta i nacken, eftersom musklerna slipper ”bära huvudets tyngd” och blir då avslappnade.

Videon guidar dig till övningar, stretch och egenbehandling som är lätta att utföra men effektiva. Jag har provat dessa i många år på mina patienter och det är väldigt effektivt om du tränar regelbundet ca 2 ggr/vecka.

Övningarna kommer garanterat att hjälpa dig men det viktigaste är att du känner dig motiverad att utföra övningarna, då kan du få snabb effekt. Efter dessa övningar kommer du känna att du kan sträcka upp dig lättare och få en stoltare hållning.

Prehab och rehab är lösningen på det mesta.

Nu ska du blir stark!

mvh

Camilla

Pris: 349kr

Redskap: Övningarna går att utföra med endast kroppsvikt och en petflaska. Om du vill kan du använda hantel, skivstång eller gummiband.

Symtom: Dålig hållning kan ge värk i muskler kring nacken. Spända muskler kan ge smärta och huvudvärk/spänningshuvudvärk. Du kan få ont i ryggen för att muskler inte används som dem ska. Stela och trötta muskler i nacke, bröstrygg, bröstmuskler.

En försämrad hållning kan du själv reta dig på, men oftast ingen annan som ser. Men om du har en bra hållning upplevs du ofta som självsäker.

 

Denna webbplats använder cookies. Genom att trycka Tillåt accepterar du vårat användande av cookies.  Läs mer