Aldrig mer ont i ryggen

Att aldrig mer få ont i ryggen vore en dröm för många. Jag träffar patienter som vid upprepade tillfällen får ryggskott eller ryggsmärta. Det kan bli så att ryggskotten kommer tätare, eller leder till diskbråck.

 

Det är vanligt att patenten är svag i muskulatur kring bålen och det gör att när du belastar ryggen så håller inget emot och då svarar kroppen med smärta. Så om du stärker upp muskelkorsetten kring bålen så förhindrar du oftast att ryggsmärta uppkommer.

 

Eftersom ryggsmärta ofta är återkommande, har jag satt ihop dem bästa övningarna. När du utför dessa övningar regelbundet kommer du slippa ryggsmärta för gott. Men då gäller det att du tränar minst 2 ggr/vecka under en längre tid. Detta program är lätt att utföra och det går att anpassa efter hur stark du är, så var inte rädd att göra fel. 

 

Du får lära dig dem bästa träningsövningarna och vilken stretch som är nödvändig och effektivast. Jag har under 20 år provat ut vilka övningar som är effektivast, så här får du dem. Nu ska du bli stark och hållbar!

 

Har du akut ryggsmärta så rekommenderar jag programmet för Akut ryggskott.

 

Pris: 349kr

Redskap: Dem flesta övningarna är med kroppen som redskap.

Vissa övningar kräver något av dessa alternativ: gummiband, hantel, skivstång, petflaska.

Symtom:  Återkommande ryggskott eller ryggsmärta. Känner dig trött och sliten i ryggen. Ryggen smärtar direkt på morgonen eller när du suttit en stund på jobbet. Ryggvärk efter någon timme i affären, där du endast gått långsamt men på hårt underlag. Molande smärta i ländryggen. Huggsmärta vid vissa rörelser som vid enkla lyft men med viss vridning. Utstrålande smärta mot knä och fot från ryggen. Kan inte sitta länge för då får du smärta i ryggen.

 

Läs mer om ryggont på 1177.

Denna webbplats använder cookies. Genom att trycka Tillåt accepterar du vårat användande av cookies.  Läs mer